יום שני, 7 בנובמבר 2011

עדכונים משגית 6.11.11

הורים יקרים שלום רב
1. בשבוע שעבר קיבלתם מכתבים לחתימה, אבקש להחזיר את המכתבים חתומים.
2. את תיקיית המכתבים אבקש לרוקן בכל יום. התיקייה צריכה להיות ריקה. (פרט למכתבים שאתם מחזירים חתומים)
3. בכל יום שלישי יקבלו הילדים מילים להכתבה (אותן יכתבו במחברת הכתבות). ההכתבות תערכנה בימי שישי או בימי ראשון. (הודעה תקבלו ממני בכל תחילת שבוע) הכתבה מס' 4 תערך ביום ראשון 13/11.
כמו כן, ביום שלישי יקבלו הילדים חזרה את ההכתבות. ילדים שלא הצליחו בהכתבה תערך להם הכתבה חוזרת ביום חמישי.
4. בצלילים מספרים הילדים מתקדמים באופן אינדווידואלי, כל אחד לפי קצב ההתקדמות שלו. אין תחרות וזה ממש לא משנה מי מתקדם מהר יותר, חשוב מאד להפנים את מה שלומדים, לקרא קריאה מדוייקת ולהבין את הנקרא.
שיעורי הבית יהיו להתקדם 2 עמודים (אך לא לעבור לצליל חדש), ולמה הכוונה? אני מקנה צליל חדש בכיתה, הילדים מקבלים משימות ומתקדמים בחוברת עפ"י מה שלימדתי.
כל ילד צריך להמשיך ולהתקדם 2  עמודים בלבד בחוברת באותו הצליל שהוא למד בכיתה. אם הילד סיים בכיתה את כל המשימות בצליל המסויים אין לעבור לצליל חדש. (אפשר ורצוי לחזור על הצלילים, המילים והסיפורים שהוא למד ואם הילד רוצה לקרא     את הצליל החדש, את המילים והסיפור הבא - רק לקרא בע"פ) 
5. ישנם ילדים ששוכחים ציוד - חוברת, קלמר, מחברת וכ"ו. דאגו שהילדים יגיעו כל יום עם כל הציוד הדרוש! ילד שלא הביא חוברת עליו להשלים את כל העמודים שעשינו בכיתה + שיעורי הבית. כמוכן, מי שלא הביא מחברת וכתב על דף או במחברת אחרת עליו להעתיק למחברת המתאימה.    
6. כיתבו את שם הילד על המעילים והקפוצ'ונים - הילדים שוכחים בכיתה ולמחרת לא זוכרים אם המעיל / הקפוצ'ון שלהם.. בכל מקרה, כל מה שנשכח בכיתה נישאר בכיתה (עד ליום ההורים) 7. מה נלמד השבוע?
בשפה- נתקדם ונלמד צלילים נוספים, עפ"י הסדר בחוברת כל ילד בהתאם לקצב ההתקדמות שלו.          
נתמקד בנושאים הבאים: כתיבת תשובות מלאות, זכר/נקבה, משפטים מבולבלים, מילים מבולבלות, למתקדמים-הרכבת משפטים.
בחשבון- המשיך לעסוק בחיבור מס' עד 10, ונלמד גם חיסור מס' עד 10, במקביל נלמד לכתוב את המס' עד 20.   מושגים: עוקב, קודם, חיבור, חיסור,מחוברים, סכום והפרש.
**בשפה ובחשבון במקביל להקניות וללמידה האינדווידואלית, אני עובדת עם הילדים בקבוצות קטנות על מיומנויות, על נושאים שצריך לחזק, העשרה וכ"ו כל קבוצה בהתאם לצרכים שעולים.  הקבוצות אינן קבועות ומשתנות בהתאם להקניות באותו שיעור.
בגאומטריה - סוגי קווים: ישרים, שבורים ועקומים. במדעים- סממני הסתיו. (צומח ובע"ח) הכתבה- תתמקד בזכר/נקבה. (הילדים יקבלו רשימת מילים בזכר ועליהם לדעת להתאים להן את המילים בנקבה)
כיצד כותבים ביומן?
בית אדום - ש.ב בשפה. יש לבדוק במחברת ובחוברת. (עפ"י מה שהסברתי לעיל)
בית כחול - ש.ב בחשבון. יש לבדוק במחברת, ועמודים לפי מה שכתוב ליד הבית. (ביום ראשון יש לבדוק גם בגאומטריה)
בית ירוק- ש.ב במדעים. יש לבדוק במחברת + עמודים בחוברת לפי מה שכתוב ליד הבית.
אני מבקשת מכולכם לזכור שאנו רק בכיתה א', אין צורך להילחץ ובטח לא להלחיץ... שיהיה לכולנו שבוע נפלא,  שגית

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה